söndag 14 juli 2013

Traillöpning

Söndagstur i löparskorna. 11km blev det uppdelat på ungefär lika delar asfalt som skogsstig. Satt och tittade på kartor igår och fann då att det finns en vandringsled inte alls långt från mitt hem så det var denna led jag var iväg och scoutade en aning idag. Leden är i sin helhet 12km lång så det är en helt överkomlig distans trots att jag vet med mig att 12km stig inte alls är samma sak som 12km asfalt.

Tanken är att jag ska ta och springa leden under sommaren och göra det sakta och avslappnat som ett njutningspass istället för att klocka det och försöka slå något rekord. Mer zen-löpning åt folket!

Mina Saucony Kinvara 3 fungerar riktigt bra när man springer rundor som byter underlag på det sätt som dagens runda gjorde. Har ett par rena terrängskor också (Brooks Cascadia 4) som har lite mer grepp i sulan men så fort man kommer ut på asfalt sliter de på fötterna fort.

Nu är det dags att ladda inför kvällen avsnitt av Zero Hour - vårt söndagsnöje som går på Kanal 9!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar