söndag 28 juli 2013

En helt vanlig söndag

Andra dagen i rad som lillen sov närmare fem timmar i rad vilket leder till endast en uppstigning på natten istället för två. Stort. Mycket stort.

Dagen till ära åkte vi till ett litet café i Hjortsberga och mumsade i oss varsinn våffla! Har sett skylten längs med väg 25 förut men aldrig svängt inom förut. Vart ett avskalat men trevligt litet cafe som mötte oss med ett kaninland samt lekpark för barn ifall man har några med sig. Sittplatser fanns antingen ute i solen eller under tak där det även fanns lite blandade antikviteter uppställda. Allt som allt ett mysigt litet cafe i ett mysigt litet samhälle.


Efter att man mumsat i sig våffla med grädde och sylt fick man ju snöra på sig skorna och ge sig ut för att bränna lite av sockret! Har inte sprungit på nästan en vecka sedan jag var ute på min långrunda så jag tänkte att det fick bli en lite mer teknisk runda idag. Rundan gick ut i skog och mark och väl där mötte jag en väldigt liten filur som dock var otroligt nyfiken på allt som skedde.

Kan fortfarande bli förvånad över hur bra bilder man kan få ur en iPhone 4s. För fler exempel, se mitt flöde på Instagram.


När jag sitter och skriver här kan jag inte annat än att imponeras av den timmerbil som just backade ner brevid vår tomt för att hämta timmer i skogen nedanför vår tomt. Fast att man sett dem göra detta flera gånger förut så är det otroligt imponerande att kunna backa bil och släp, mitt i natten, längs med en smal grusväg, på endast ett fåtal minuter. 

På samma gång som jag imponerad sitter och tittar på chauffören när denne gör sitt jobb funderar den samma troligen varför jag inte sover när jag har möjlighet. Men, han kan ju inte veta att jag är drakvakt åt den lille så att mamma ska få några extra timmars sömn även inatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar