tisdag 9 juli 2013

Terränglöpning

Jag har det stora nöjet att ha ett gammalt terrängspår nära min arbetsplats som en gång i tiden användes av de militärer som huserade på området. På de delar av spåret som blir som lerigast ligger gamla band från bandvagn/stridsvagn utlagda som man får springa på. Ger helt klart en lite mer grovhuggen känsla till rundan!

Ett varv runt ligger på cirka 4km och är stig/skogsväg med ett antal starka stigningar och nedstigningar men mestadels normal skogsstig med allt som hör till som rötter, stenar och nedblåsta trädstockar. Aningen mer tekniskt än vanlig asfaltslöpning helt enkelt.

Hade glömt att få med min löparklocka idag så jag fick springa på tid endast och det slutade på runt 5:20 tempo vilket känns helt ok med tanke på att man har en hyfsad sömnbrist i ryggen. Temporundor är alltid sköna fast att jag har målet instället på att ge mig på längre distanser i lägre hastighet. Tiden får utvisa hur det blir. Notera gärna även mina Kinvara på bilden, löpning har blivit något helt annat sedan jag började springa i dessa, modellen på skorna är som om de tagits fram för att passa på mina fötter. Magiska, underbara, fantastiska. Det är bara att ta och välja något av det!


Inatt är planen att föröka ta igen lite sömn som den lille parveln har lagt beslag på de senaste dygnen. Önska mig lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar