torsdag 4 juli 2013

På nätterna ser vi på film

Innan jag och sambon fick barn själva har man hört historierna om nätterna. Historierna om hur de inte längre kommer att vara som de förut var. Tiden man förut sov i godan ro i sin säng byts ut mot något annat. I mitt fall har det för tillfället bytts ut mot att se hela Lost från början framåt när jag sitter uppe på nätterna och vaggar. Inte nog med att serien var förvirrande första gången man såg den, när man nu gör det med en lätt dimma skapad av sömnbrist får serien en helt ny dimension. Jag ser även fram emot när jag kan se serien ihop med lillparveln och får förklara för honom att det var en serie jag såg i rad under nätter för få honom till sömns.

När jag väl la mig sov jag dock gott. Både på grund av att lillparveln sov gott men även för att jag visste att gräsmattan utanför sovrumsfönstret var nyslagen, jämn och fin. Har även en yta som jag planterat mer gräs på som fick en skvätt regn under kvällen så allt är som det ska.

Idag är det 4e Juli vilket betyder att landet i väst firar med dunder och brak. Synd att vi inte har några traditioner för den digniteten här uppe bland isbjörnarna, verkar helt klart skoj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar