lördag 27 juli 2013

Fem timmar

Fem timmars sammanhängande sömn inatt för den lille! Självklart så var det inte en engångsföreteelse utan något som vi hädanefter ska fortsätta med.

Nattningen igår lyckades jag med genom att jag och den lille lyssnade på ljudbok tillsammans. Har inför sommaren skaffat en prenumeration på Storytel, en tjänst för ljudböcker genom mobilen. Berättelsen för kvällen var Dan Browns senaste, Inferno! Det får bli en start tills dess att jag får in vanan att läsa högt själv för honom. Högläsning av litteratur är något man inte gjort sedan man satt i skolbänken.

Förutom att ha ljudböckerna för att hjälpa till nattningen så skaffade jag Storytel för att lyssna på böcker när jag tränar långpass. Tycker det är väldigt skönt att kunna fokusera bort från under konditionspass och där fungerar böcker och dokumentärer väldigt bra för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar