tisdag 30 december 2014

Uppdaterat skidklädseln med nya byxor

Planeringen inför första skidresan 2015 är i full gång. I början av det nya året bär det av mot Åre och förhoppningsvis mycket snö och kall luft.

Som vanligt är det något som behöver uppdateras i utrustningen och då mina gamla skidbyxor har krympt (kan vi säga) så det fick bli ett par nya. Länken till Stadium envisas med att endast visa dessa i svart men jag köpte de röda.

EVEREST M ADV ALPINE PANT
Alpint - Skidkläder/EVEREST M ADV ALPINE PANT från stadium.se


Väldigt tunna och sköna att ha på sig i jämförelse med de gamla jag hade. Dessa har även inbyggd RECCO reflektor så nu har jag redlektorer i hela utrustningen vilket känns bra. Tillsammans med mitt allt-i-allo kit som alltid är med mig på skidresorna i min ryggsäck med förband, ficklampa, gps och lite smått och gott ska jag nog klara mig genom ännu en vinter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar