onsdag 21 augusti 2013

Uppdatering av min Bucket list

För den oinvigne så är en Bucket list de saker man vill genomföra innan man är klar på jorden och vandrar vidare. Det är saker man ska göra, uppleva säga och minnas. Vad det är för punkter eller i vilket format listan är spelar ingen roll. Huvudsaken är att det är saker som man fokuserar på att få uppleva då man aldrig vet vad som händer imorgon eller dagen efter den.

Själv hörde jag om detta för första gången då jag såg filmen med samma namn från 2007. Rekomenderas varmt.

Slog mig plötsligt idag att jag har en punkt på min Bucket list att kryssa av. Då min lista har allt svårare punkter kvar blir det alltid lite högtidligt när man faktiskt kan kryssa av något. Ofta tar man med enklare saker när man skriver sin lista och dessa kryssas snabbt av. Plötsligt sitter man där med en lista som är en riktig utmaning.

Några punkter jag har kvar som jag ännu inte riktigt kommit närmre men som ändå visar lite hur min lista nu ser ut är:

  • Skriv en bok
  • Spring en marathon
  • Hoppa fallskärm
  • Starta ett företag

Inte direkt några punkter man kan kryssa av på en eftermiddag.

Punkten jag idag kunde kryssa av får jag tacka lillparveln för. Punkten var: Bli förälder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar