söndag 4 augusti 2013

Trädgårdsarbete är som smörmedel för själen

Dagen till ära har jag grävt bort våra vinbärsbuskar mitt i solskenet. Det var varmt, tungt och jobbigt men otroligt skönt när det är gjort. När man i jobbar på kontor, sittande inomhus större delen av året, så är kroppsarbete i sin trädgård i det närmsta terapi. Kroppen kräver tungt arbete och jag man inte ger den detta så påverkas allt. Jag sover sämre, får svårare att koncentrera mig och är enkelt sammanfattat en mindre produktiv individ.

Som om det inte vore nog så fick det bli årets första insjöbad idag också. När vi var vid havet med lillparveln sist så blev han lite kinkig, troligen av alla ljud, men denna gången gick det fint! Inte för att han kan bada själv än men han kunde följa med och titta ut lite över sjön i vilket fall och fick andas sjöluft. Inte så fy skam det.

Lillparveln har även börjat sova lite längre på nätterna. Allt från fyra timmar upp till sex vilket känns som en lyx! Får en helt klart att inse hur otroligt fort han faktiskt växer upp och förändras. Han kan nu även se och fokusera på oss när vi pratar med honom. Magiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar