måndag 1 juni 2015

Bokutmaningen 2015:17 - Förgörelsen

Mycket tid på tåg gjorde att jag kunde plöjja ner mycket med Storytel i öronen. Boken som gick i rekordfart var Förgörelsen (The Fall) av Guillermo Del Toro och Chuck Hogan. The Strain-triologin fortsätter utvecklas och jorden rammar samman tillsammans med berättelsen.

Personligen fastnade jag för den första delen och gillade hur det utvecklades men lite som det brukar bli så är den andra delen av två något av en transportsträcka. Det fanns vissaa delar som verkligen lyfte fram detaljer som man stått frågande inför från den första men i det stora hela var det en transport.

Nu återstår endast tredje delen av The Strain-triologin men jag kände att jag ville få in en annorlunda bok innan jag tar sista delen så det fick bli Mia Skäringers "Du äger" som en liten avslappning innan jag ger mig på Del Toros sista del av vampyrberättelsen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar