måndag 27 april 2015

Sommarplåga 2015

En sysselsättning jag har varje vår är att försöka gissa vilken låt som kommer att bli sommarplåga. Oftast handlar detta om att i så stor mån som möjligt följa vilken artist Adam Alsing lyfter då dessa under senare år har gått nästan otäckt mycket hand i hand. Men, Adam Alsing åsido, är det skoj att även leta själv bland nytt material som bubblar fram på senvåren. Alla med förhoppningen att träffa jackpot och bli årets sommarplåga.

Min definition på sommarplåga är att den ska spelas sönder och samman på radio samt höras högt på studentflaken. Då flaken allt mer börjar förbjudas accepterar jag även sommardansgolv som substitut.

De som jag fått känsla för som möjliga sommarplågor 2015 är:

Där tror jag starkt på Det vet du och deras Fy fan va stek som min personliga gissning ch de andra som möjliga bubblare. Anledningen är trallvänlighet, enkel text och skön gång. 

Har du några andra förslag på vad som kan bli en sommarplåga? Kommentera här eller lägg till direkt i min spellista på Spotify!

Får se om det dyker upp några fler starka utmanare som jag kan lägga till på listan innan sommarplågosäsongen drar igång!

Uppdatering 2015-05-21: Roligt att se att så fort solen kom in över Sverige rusade läsare av just detta inlägget :) Listan uppdateras fortfarande på Spotify och ett par nya utmanare finns där med Tills vi koolar - Media samt Una Caipiriniha - BrainBeaters

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar