måndag 5 januari 2015

Mofibo, ett Spotify för böcker

Satt och tittade på nyhetsmorgon idag tillsammans med pojken och i ett reklamavbrott såg jag reklam för Mofibo, ett Spotify för böcker för att förenkla till sin spets. Då jag läser många böcker så är alltid tjänster som handlar om läsande intressanta för mig. Redan innan jag testat finns det dock ett par saker som jag hängde upp mig på.

De erbjuder en 14 dagars gratis prova på vilket är kanon men för att avsluta sitt abonnemang ombeds man kontakta kundtjänst annars fortsätter abonnemanget och kostnaden. Jag tycker att denna form av prenumerationsbefarande är dåligt och jag undviker själv oftast alla tjänster som har det så. För många gånger har jag haft testabonemang som "gått en månad till" bara för att det är svårt att nå den kundtjänst som hanterar dess uppsägningar.

För att läsa sitt innehåll använder de endast appar, inget stöd för läsning på den läsplatta jag själv använder. Fast att jag använder mina iOS enheter till massor av läsning kan jag inte läsa bokform på en skärm av det slaget. På grund av det köpte jag min Kindle och det är på den jag läser böcker numera. Kindelns skärm låter mig läsa utan att bli trött i ögonen, få min eller sambons sömn störd samt den har en batteritid som ingen annan platta kan matcha.

För mig personligen skulle en tjänst för fast kostnad på månad för en hundring helt klart vara ett bra alternativ men jag kan tyvärr inte läsa på de enheter de erbjuder så jag får fortsätta att köpa böcker och själv lägga över på min Kindle.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar