lördag 17 januari 2015

Åre 2015

Hemma igen och tillbaka i jobbstolen efter en weekend i Åre. Förutom vår sista dag då stormen Egon drog igenom hela Sverige så var det en riktigt bra resa med bra åkning!

Fick uppdatera mina googles medan vi var därför att jag fick lite problem med imma i de jag hade. Sagt och gjort, blev ett par billiga Everest Freeride som för sitt pris var galet bra vid lite dimmigt och snöigt väder. De finns i ett par olika färger men för våra svenska fjäll tror jag orange är bästa valet för bäst upplevelse!


Vi bodde via Skistar runt femtio meter från Åre Bergbana så man var snabbt ute i backen på morgonen. Vanligtvis brukar vi köra upp när vi ska på skidsemester i Sverige men i år testade vi på att ta nattåget upp (Snälltåget) och det funkade kanon! Rekommenderas varmt!

Kan inte riktigt komma över att detta skulle bli enda besöket i Åre denna vintern. Får se om det går att lösa att komma iväg på en trip till innan snön försvinner från backen.

Avslutar med några bilder för att framkalla ännu lite mer sug efter att få knäppa på pjäxorna igen. Och på tal om pjäxor så körde jag för andra året med ett par Salomon X Pro R90 som sitter som en njutning på fötterna!

Vi ses snart igen Åre!

Utsikten från Åretoppen

Lite kvällsåkning ner för berget

Avslutningsvis så klart en selfie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar