fredag 28 juni 2013

Fredagsmys

Sista dagen innan helg, fredagsmyset har börjat slå till.

Veckan som gått har jag blivit nedkräkt tre gånger, gräset har blivit klippt och solen skiner, inte mycket att klaga på när man sammanställer i efterhand. Listan på saker som bör göras under helgen är påfylld och lång, målet är att den inte ska vara längre efter helgen men det är ett mål som brukar få revideras mot slutet av helgen.

Lillgrabben är nu stor nog för att kunna bäras i bärsele på magen. Väldigt smidigt då han kan få närhet samtidigt som den som bör omkring på honom inte behöver vara sittande stilla på en och samma punkt. Bärselen är från BabyBjörn och har en extra ryggplatta för att hålla viken rätt mot kroppen.

Kvällens träningspass fick bli en cykeltur i det underbara vädret. Länge sedan jag cyklade en längre sträcka så det kändes helt klart i de lägre regionerna. Började ändå lite lugnt med runt femton kilometer och fyrtio minuter. I min ungdom cyklade jag massor på en asfaltsracer men dagens tur blev på min hederliga city cykel med grova däck och upprätt styre.

Mot slutet av rundan mötte jag ett par stora fåglar, har sett att de är på ängarna när jag varit ute och sprungit förr men aldrig fått med dom på bild - förrän nu!


Någon som vet vad det är för fåglar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar