onsdag 21 oktober 2015

From Dusk till Dawn på Netflix

From Dusk till Dawn är en ny Netflix serie som kom för ett litet tag sedan. Historien byggs på filmerna med samma namn, dock med lite av en twist. Som jag förstår det så är det ingen pre-/sequel utan ett parallelt spår i samma värld. Vad jag förväntar mig är vampyrer och massa klatchiga repliker.

From Dusk till Dawn (filmerna) har kultstämplats av många, både för deras story men även för deras väldigt överdrivna våld. Filmvåld kan i vissa filmer användas för att skrämma men i detta fallet tror jag att det användes som ett sätt att chocka. Aldrig något riktigt fan av filmerna själv ville jag ändå se vart serien tog vägen.

Första avsnittet har jag sett och jag måste säga att jag står och väger lite på vem som faktiskt har huvudroll och vilka som är supportkaraktärer. Helt övertygad om att detta var lite den väg de gjorde första avsnittet för att man ska hungra efter mer och frågorna är många fler än svaren. Tror inte att jag är själv i mina funderingar!

Alla som sett första avsnittet vet ju redan nu vilken bar det talas om nära gränsen som man inte kan missa och första avsnittet är en direkt kopia från filmerna. Undrar lite om de ska fortsätta på samma väg eller ta en egen väg?

Kommer klart att se åtminstone något avsnitt till sen får vi se om jag fastnar eller inte i serien. Den finns i vilket fall på Netflix om du är sugen att kolla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar